Peugeot 205 GTI / 1,9 l Man. 2d
_______________________________
Indreg:
-----------------------
Displacement:
----------------------- KM:
-----------------------
kW / HK:
-----------------------
Brændstoftype:
-----------------------
Geartype
-----------------------Dimens. L/B/H
-----------------------
Farve:
-----------------------
Pris (Kr):
1989
----------------------------
1905 cm³
----------------------------
285.000
----------------------------
96 / 131
----------------------------
Benzin
----------------------------
Man.
----------------------------
3705/1572/1355 mm
----------------------------
Rød
----------------------------
69.000
Sjældent udbudt 205 GTI. Bilen har over de sidste 4 år gennemgået en gennemgribende renovering siden overtagelse. Ved køb var bilen nylakeret i rød (omend ikke peugeot original farven, så mere levende farve), og lakken er stadig i optimal stand grundet jævnlige poleringer og generel vedligeholdelse.
Umiddelbart efter overtagelse blev motor skiftet. Bilen har kort 285.xxx, men motoren ca 120.000 mindre.
Størstedelen af drivlinie samt køredynamiske dele er enten renoveret eller opdateret, så vidt muligt ned originale dele inden for Peugeot eller Peugeot Sport.
Bagbro er nyrenoveret, og motoren har fået let opdaterede knast samt flowet topstykket samt skiftet toppakning. Alt udført hos Peugeot historisk og DTM kendte Jørgen Agergaard.
Undervogn er Peugeot Sport (alle lejer, bærearme, dæmpere, fjedre, aksler mv. er skiftet) og bider fantastisk i sving med monterede Parada dæk.
Tandstang er skiftet til original servo (omend uden hydraulik monteret) for at reducere udvekslingen på styring for bedre indstyring. Gearskiftet er renoveret og monteret med et yderst simpelt short shift. Ny gearknop. Kabine mv. er også udskiftet til original læderkabine. Alle væsker og filtre er nyskiftet. Ekstra lyddæmpning er monteret i kabine under gulvtæpper, som i øvrigt har fået en komplet rensning.
Der er ingen umiddelbart forestående problemer, og eneste minimale fokus kan være et mindre oliedryp (1-2 dryp pr dag fra bundkar), samt en sporadisk fungerende centrallås (fransk charme).
Bilen har installeret en Becker radio, i reference til det absolutte topmærke for eksklusive biler i 90'erne. Der medfølger ekstra hjul. Begge sæt hjul er originale speedline fælge. Bilen er undervognsbehandlet, omend brugt sparsomt om vinteren og opbevaret i frostfri garage uden vinterbrug de senere år.
Leveres gerne nysynet.
Besigtigelse af biler kun efter nærmere aftale på tel. 30369585 eller mail: salg@ccgarage.dk